martie 22, 2020

Respiratia si Starea de Prezenta

Indiferent ca este vorba de gestionarea  emotiilor atunci cand vorbesti in public sau pur si simplu cand esti sub presiune sau traiesti o stare de anxietate puternica, primul lucru pe care il poti face este sa iti reglezi respiratia. 

Cum faci asta?

Este de preferat sa respiri abdominal asa cum faci cand dormi si esti profund relaxat/a. Pentru asta, te asezi intr-o pozitie confortabila si iti pui o mana pe piept si una pe abdomen. Pe inspir se va ridica mana plasata pe abdomen iar pe expir va cobori. Mana de pe piept nu ar trebui sa se miste foarte mult. Toata atentia este pe abdomen. Inspiratia se face pe nas la fel si expiratia. 

Inspiri pe nas timp de 4 secunde, sau pana numeri pana la 4, iti tii respiratia o secunda si expiri pe nas timp de 4 secunde. Cand inspiri imagineaza-ti ca te incarci cu liniste si calm iar pe expir elimin toata anxietatea. Pe masura ce faci exercitiul incearca sa nu ridici umerii. Dupa cateva respiratii, incearca sa lasi procesul sa decurga normal, fara sa iti mai tii respiratia o secunda intre inspir si expir. 

Respiratia ne ajuta sa traim in prezent si sa ne conectam cu corpul nostru. Ne ajuta sa iesim din spirala anxietatii si sa fim pentru cateva secunde in momentul prezent. Pentru a mari acest prezent si a-l trai cat mai mult presupune sa avem un control al mintii noastre si in plus sa nu ne grabim. Rabdarea si a face lucrurile cu calm este de fapt ca o meditatie pentru ca ne pastreaza in prezent.

Meditatia a fost inteleasa eronat, deoarece o percepem doar ca stand in pozitie de lotus si fiind in tacere, dar ea poate fi facuta cand privim un tablou care ne place, ascultand marea, sau chiar cand ne spalam pe dinti. Ce presupune meditatia este de fapt trairea in prezent fara a judeca ce faci ci doar a trai momentul respectiv, starea, emotia.

Asa ca indiferent ce faci atata timp cat actiunea ta nu este una grabita si esti total imersat/a in activitatea respectiva este o meditatie. 🙂